پلاستیک | محصولات پلاستیک | ضایعات پلاستیک | پلیمرمال

پلاستیک | محصولات پلاستیک | ضایعات پلاستیک | پلیمرمال

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

ضایعات پلاستیک

دسته بندی ضایعات پلاستیک
ضایعات پلاستیک به سه دسته زیر تقسیم می شوند:
ضایعات ترموپلاست ها
امروزه حدود 90 درصد از پلاستیک های مصرفی در اطراف ما از نوع ترموپلاست ها هستند. این دسته از ضایعات پلاستیک و پلیمر، بدون تغییر در خواصشان به راحتی بازیافت می شوند. این ضایعات در مجاورت با حرارت و با اعمال نیرو تغییر شکل داده و با سرد شدن شکل جدید را به خود میگیرند. از جمله پلاستیک های دسته ترموپلاست ها، پلی اتیلن محسوب می شود.
ضایعات ترموست ها
ضایعات تروپلاست ها پلیمرهای سخت و شکننده ای بوده که در برابر حرارت و جریان الکتریکی مقاومت بسیار بالایی دارند. ترموست ها در مقایسه با ترموپلاست ها ساختار بسیار قوی تری دارند. فنل فرمالدئید که با نام تجاری باکالیت شناخته می شود، یکی از مهم ترین ترموست ها محسوب می شود. از جمله ضایعات آن ها می توان به ضایعات کلیدها و پریزهای برق اشاره کرد. این مواد در صنایع برق و الکترونیک کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.
ضایعات الاستومرها
الاستومرها همان لاستیک طبیعی است که زنجیره ای بلند و پیچیده داشته و تا چند برابر طول خود کش می آیند. ضایعات لاستیک طبیعی (NR) و لاستیک NBR از جمله ضایعات این دسته از ضایعات پلاستیک و پلیمر محسوب می شود.

۲۳ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
polymer rmall

ماشین آلات و تجهیزات

واحد ماشین‌ آلات و تجهیزات از این توان برخوردار است که تجهیزات تخصصی، ماشین‌‌آلات و خدمات خود را برای انجام پروژه‌های متنوع نفتی و گازی در اختیار مشتریان بالقوه قرار دهد. در واقع شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بعنوان یکی از بزرگترین و با تجربه‌ترین پیمانکاران EPCI در ایران، در روند انجام بسیاری از پروژه‌های ساخت و نصب سازه‌های بزرگ فراساحلی مشارکت داشته است. به همین علت IOEC با مد نظر قراردادن حجم و بزرگی کارهای انجام شده گام‌های مهمی را برای دستیابی به ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز خود برداشته است.
جرثقیل‌‌ها:
واحد ماشین آلات و تجهیزات قابلیت‌های خود را از طریق اجاره، راهبری و اجرای پروژه‌های خشکی و فراساحلی ارائه می‌نماید. در حال حاضر IOEC از جرثقیل فوق سنگین LAMPSON که قادر به جابجایی ۱۵۰۰ تن بار می‌باشد، بهره می‌برد. این جرثقیل فوق سنگین می‌تواند سازه‌ها و تجهیزات نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی را بلند و نصب نماید.
جرثقیل مدل LAMPSON شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران تنها نمونه موجود در ایران و سراسر خاورمیانه از نظر نوع و ظرفیت محسوب می‌شود. این در حالی است که IOEC انواع بسیار گوناگونی از جرثقیل‌ها با ظرفیت‌های متغیر از ۸۰ تا ۴۰۰ تن نیز در اختیار دارد.

۲۳ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
polymer rmall

محصولات پلاستیک

محصولات پلاستیک
جامعه اروپا برای صرفه جویی ۷۸۰ میلیون بدن CO2 تا سال ۲۰۲۰ و وصال به معاش سبز تغییرات متعددی را ارائه داده است . اما چهت نیل به استانداردهای معاش سبز به همیاری و شرکت کردن تصمیم گیرندگان , صاحبان صنعت های و مصرف کنندگان نیاز است . به کار گیری صحیح از منابع انرژی نقش به سزایی در وصال به‌این انگیزه بلندپروازانه داراست . رساکالا هم در‌این مقاله قصد دارااست یکسری مورد از دستاوردهای صنعت محصولات پلاستیک در دستیابی به‌این خواسته را برای شما ارائه دهد .

عایق بندی مطلوب
پلاستیک‌ های عایق‌ , گرما و سوزوسرما در ساختمان‌ها را آماده می نمایند و همینطور از رخنه هوا هم خودداری می نمایند . پلاستیک‌هایی که جهت عایق حرارتی کاربرد دارا هستند , تقریباً ۱۶ درصد انرژی کمتری مصرف می نمایند و درضمن ۹ درصد گاز گلخانه‌ای کمتر را نسبت به مواد جایگزین از خویش منتشر میکنند . صفحه ها پلاستیکی در برهه زمانی هنگامی که قدمت مینمایند , ۱۵۰ رتبه انرژی بیشتری را نسبت به میزان انرژی که در تولیدشان به کار رفته ذخیره می‌نمایند .
پلاستیک ها و مواد غذایی
بسته بندی های مطلوب و پلاستیکی مواد غذایی منجر می گردند که مواد بدور ریز در مواد غذایی کمتر شود و همینطور ارتفاع قدمت آنان ارتقا یابد . این فرمان هم در کاهش مصرف انرژی و کاهش تکثیر گازهای گلخانه ای یاری موثری مینماید . مثلا می توان بسته بندی گوشت را خاطرنشان کرد . بسته بندی گوشت منجر می شود که زمان زمان حفظ آن ۶ روز و در مواقعی چه بسا بیشتر هم ارتقاء یابد . با اعتنا بدین نکته که در تنظیم گوشت گاو به میزان ۳ ساعت رانندگی گاز گلخانه‌ای ایجاد می شود , این ارتقاء برهه زمانی زمان حفظ پیشرفتی قابل مراعات برای نگهداری سیاره زمین به اکانت می‌آید .

مزایای وزن کم پلاستیک ها
بسته‌بندی‌های پلاستیکی به دلیل وزن پاره ای که دارا‌هستند سبب کاهش وزن وسیله باربری آنان و در فیض

۲۳ شهریور ۹۸ ، ۱۶:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
polymer rmall